Fakültemize 2021-YKS ile Yerleşen Öğrencilerimizin Dikkatine 06.09.2021
Fakültemize YKS-2021 ile Yerleşen Öğrencilerimizin Dikkatine
2021 YKS sonucu ile Fakültemize yerleşen adaylar için 3 farklı kayıt yöntemi bulunmaktadır.
Aşağıda belirtilen durumlar dışında 2021 YKS sonucu ile üniversitemize yerleşen adaylar, 4-8 Eylül 2021 tarihleri arasında https://www.turkiye.gov.tr adresinden sisteme giriş yaparak Kurumlar sayfasındaki Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı menüsü altında yer alan “Üniversite E-Kayıt” adımından elektronik kayıt işlemini yapabileceklerdir.
Elektronik Kayıt Yapamayacak Adaylar:
1. Milli Eğitim Bakanlığından lise mezuniyet bilgisi alınamayan adaylar.
2. Ortaöğretim kurumundan henüz mezun olamayarak bütünleme veya tek ders sınavına girecek
adaylar.
3. Aynı anda örgün iki ön lisans veya iki lisans programına kayıtlı adaylar.
Elektronik kayıt yapamayacak adayların 6-10 Eylül 2021 (saat 17:30’a kadar) tarihleri arasında kayıt için gerekli belgelerle birlikte üniversitemize bizzat/yasal temsilci aracılığıyla
başvurmaları gerekmektedir.
ÖNEMLİ!
• Elektronik kayıt, adaylar için zorunlu olmayıp isteğe bağlıdır.
• Elektronik kayıt, kesin kayıt olup elektronik kayıt işlemini tamamlayan ve kayıt olduklarını gösterir barkodlu çıktıyı alan öğrencilerimizin, ayrıca kayıt için 6-10 Eylül 2021 tarihleri arasında üniversitemize gelmelerine gerek yoktur.
• Elektronik kayıt işlemini gerçekleştiren öğrencilerimiz, kayıt işlemini tamamladıktan sonra https://debis.deu.edu.tr/DEUWeb/kayit_onay_durumu/index.php ekranından öğrenci numaraları ile kayıtlarını sorgulayabileceklerdir (e-devlet sisteminden bilgi alınması zaman aldığından anlık sorgulamalarda kayıt işlemi tamamlanmamış bilgisi alınabilir, bu durumda bir süre sonra tekrar sorgulama yapılması gereklidir).
Ders Kayıt İşlemleri
E-Devlet üzerinden elektronik kayıt yapan öğrenciler, Fakültemiz web sayfasından ilan edilecek tarihte ders kaydı yapacaklardır.
Öğrenim Ücretinin Ödenmesi:
Fakültemizin ikinci öğretim programına elektronik kayıt yapan öğrencilerin ders kaydı yapabilmeleri için 1.839,00 TL öğrenim ücretlerini ödemeleri gerekmektedir. Öğrenim ücretleri, havale ücreti ödenmeksizin herhangi bir Ziraat Bankası şubesinden öğrenci numarası verilerek nakit olarak yatırılabilir.
Öğrenim ücretleri güz ve bahar yarıyıllarında 2 (iki) eşit taksitte tahsil edilecektir.
ÇOK ÖNEMLİ!!!
“DEBİS” den Bilgi Tanımlama: debis.deu.edu.tr
E-Devlet üzerinden elektronik kayıt yapan öğrencilerin ders kaydı yapabilmeleri için üniversitemiz web sayfasında yer alan “DEBİS” den sisteme giriş yaparak bilgilerini tanımlamaları gerekmektedir.
Web üzerinden bilgi girişleri 4 Eylül 2021 tarihinde başlayacaktır. Bilgi girişlerinde izlenilecek adımlar aşağıda belirtilmiştir;
- http://www.deu.edu.tr adresinden web sitemize giriş,
- “DEBİS” e gelerek “Kullanıcı” (öğrenci numarası@ogr.deu.edu.tr) ve “Şifre” (doğum tarihi GGAAYYYY şeklinde) yazılarak menüye giriş,
- Sol taraftaki menüde yer alan “Yeni Kayıt İşlemleri” adımı seçilerek bilgilerin girileceği sahaya gelinir.
- Burada sırasıyla;
• Genel Bilgiler
• Aile Adres Bilgileri
• Kimlik Bilgileri
• Eğitim Bilgileri
• Aile Bilgileri
yer almaktadır. Bilgi girişleri tamamlandıktan sonra son bir kontrol yapılarak kayıt onayı verilir
- Burada sırasıyla;
Belge Teslimi:
E-Devlet üzerinden elektronik kayıt yapan öğrencilerin aşağıda belirtilen belgeleri 8 Ekim 2021 tarihine kadar yerleştikleri Fakülte Dekanlıklarına/Yüksekokul Müdürlüklerine teslim etmeleri gerekmektedir.
Kayıt İçin Gerekli Belgeler:
1. Lise diplomasının aslı veya onaylı örneği ya da yeni tarihli geçici mezuniyet belgesi. Aday ek puandan yararlanarak yerleştirilmiş ancak alanı diplomasında veya mezuniyet belgesinde belirtilmemişse, hangi okul ve alandan mezun olduğunu gösterir resmî belge. (METEM programlarından mezun olanların diplomalarında okul adı olarak, diplomayı düzenleyen merkezin adı yazılmaktadır)
2. 6 (altı) adet fotoğraf (4,5 cm x 6 cm boyutunda)(Son 6 ay içerisinde çekilmiş olmalıdır.)
3. Öğrenim ücretinin (İkinci öğretim programlarına yerleşen adaylar için) yatırıldığına ilişkin banka dekontu
Fakültemize yerleşen adaylardan, e-devlet üzerinden elektronik kayıt yaptıramayan veya bizzat/yasal temsilci aracılığıyla üniversitemize gelerek kayıt yaptırmayı tercih edenler 6-10 Eylül 2021 tarihleri arasında (saat 17:30’a kadar), Fakültemize gelerek kayıt işlemini yapabileceklerdir.
Ders Kayıt İşlemleri
E-Devlet üzerinden elektronik kayıt yapan öğrenciler, Fakültemiz web sayfasından ilan edilecek tarihte ders kaydı yapacaklardır.
Öğrenim Ücretinin Ödenmesi:
Fakültemizin ikinci öğretim programına elektronik kayıt yapan öğrencilerin ders kaydı yapabilmeleri için 1.839,00 TL öğrenim ücretlerini ödemeleri gerekmektedir. Öğrenim ücretleri, havale ücreti ödenmeksizin herhangi bir Ziraat Bankası şubesinden öğrenci numarası verilerek nakit olarak yatırılabilir.
Öğrenim ücretleri güz ve bahar yarıyıllarında 2 (iki) eşit taksitte tahsil edilecektir.
ÇOK ÖNEMLİ!!!
“DEBİS” den Bilgi Tanımlama: debis.deu.edu.tr
E-Devlet üzerinden elektronik kayıt yapan öğrencilerin ders kaydı yapabilmeleri için üniversitemiz web sayfasında yer alan “DEBİS” den sisteme giriş yaparak bilgilerini tanımlamaları gerekmektedir.
Web üzerinden bilgi girişleri 4 Eylül 2021 tarihinde başlayacaktır. Bilgi girişlerinde izlenilecek adımlar aşağıda belirtilmiştir;
- http://www.deu.edu.tr adresinden web sitemize giriş,
- “DEBİS” e gelerek “Kullanıcı” (öğrenci numarası@ogr.deu.edu.tr) ve “Şifre” (doğum tarihi GGAAYYYY şeklinde) yazılarak menüye giriş,
- Sol taraftaki menüde yer alan “Yeni Kayıt İşlemleri” adımı seçilerek bilgilerin girileceği sahaya gelinir.
- Burada sırasıyla;
• Genel Bilgiler
• Aile Adres Bilgileri
• Kimlik Bilgileri
• Eğitim Bilgileri
• Aile Bilgileri
yer almaktadır. Bilgi girişleri tamamlandıktan sonra son bir kontrol yapılarak kayıt onayı verilir
- Burada sırasıyla;
- Bilgi girişi işleminden sonra, yukarıda belirtilen gerekli belgelerle birlikte belirlenen tarihte ve yerde kaydınızı onaylatmanız gerekmektedir. Aksi takdirde kaydınız tamamlanmamış olacaktır.
Belge Teslimi:
E-Devlet üzerinden elektronik kayıt yapan öğrencilerin aşağıda belirtilen belgeleri 8 Ekim 2021 tarihine kadar Fakültemiz öğrenci işlerine teslim etmeleri gerekmektedir.
Kayıt İçin Gerekli Belgeler:
1. Lise diplomasının aslı veya onaylı örneği ya da yeni tarihli geçici mezuniyet belgesi. Aday ek puandan yararlanarak yerleştirilmiş ancak alanı diplomasında veya mezuniyet belgesinde belirtilmemişse, hangi okul ve alandan mezun olduğunu gösterir resmî belge. (METEM programlarından mezun olanların diplomalarında okul adı olarak, diplomayı düzenleyen merkezin adı yazılmaktadır)
2. 6 (altı) adet fotoğraf (4,5 cm x 6 cm boyutunda)(Son 6 ay içerisinde çekilmiş olmalıdır.)
3. Öğrenim ücretinin (İkinci öğretim programlarına yerleşen adaylar için) yatırıldığına ilişkin banka dekontu
Üniversitemize yerleşenadaylardan, e-devlet üzerinden elektronik kayıt yaptıramayanlar (sağlık raporu istenilen programlar, ortaöğretim kurumundan henüz mezun olamayanlar gibi) ve COVID-19 salgını nedeniyle Üniversitemize gelemeyen adaylar için “DEBİS” üzerinden 6-10 Eylül 2021 tarihleri arasında ONLINE kayıt imkanı sağlanmıştır.
Adayların ONLINE kayıt yapabilmeleri için gerekli evrakları PDF formatında sisteme yüklemeleri gerekmektedir. Yüklenen belgelerin tam ve doğruluğundan öğrenciler sorumludur.
Belgeler Fakülte/Yüksekokul öğrenci işleri birimlerince kontrol edildikten sonra kayıt onayı verilecektir.Öğrenciler kayıtlarının onaylanıp onaylanmadığını “Kayıt Doğrulama Ekranı” üzerinden öğrenci numaraları ile sorgulayabileceklerdir.
1. ADIM:
http://www.deu.edu.tr adresinden web sitemize giriş,
“DEBİS” e gelerek “Kullanıcı” (öğrenci numarası@ogr.deu.edu.tr)ve “Şifre” (doğum tarihi GGAAYYYY şeklinde) yazılarak menüye giriş,
Sol taraftaki menüde yer alan “YeniKayıt İşlemleri”adımı seçilerek bilgileringirileceği sahaya gelinir.
Burada sırasıyla;
•Genel Bilgiler
•Aile Adres Bilgileri
•Kimlik Bilgileri
•Eğitim Bilgileri
•Aile Bilgileriyeralmaktadır.
Bilgi girişleri tamamlandıktan sonra son bir kontrol yapılarak kayıt onayı verilir.
Ders Kayıt İşlemleri
E-Devlet üzerinden elektronik kayıt yapan öğrenciler, Fakültemiz web sayfasından ilan edilecek tarihte ders kaydı yapacaklardır.
Öğrenim Ücretinin Ödenmesi:
Fakültemizin ikinci öğretim programına elektronik kayıt yapan öğrencilerin ders kaydı yapabilmeleri için 1.839,00 TL öğrenim ücretlerini ödemeleri gerekmektedir. Öğrenim ücretleri, havale ücreti ödenmeksizin herhangi bir Ziraat Bankası şubesinden öğrenci numarası verilerek nakit olarak yatırılabilir.
Öğrenim ücretleri güz ve bahar yarıyıllarında 2 (iki) eşit taksitte tahsil edilecektir.
ÇOK ÖNEMLİ!!!
“DEBİS” den Bilgi Tanımlama: debis.deu.edu.tr
E-Devlet üzerinden elektronik kayıt yapan öğrencilerin ders kaydı yapabilmeleri için üniversitemiz web sayfasında yer alan “DEBİS” den sisteme giriş yaparak bilgilerini tanımlamaları gerekmektedir.
Web üzerinden bilgi girişleri 4 Eylül 2021 tarihinde başlayacaktır. Bilgi girişlerinde izlenilecek adımlar aşağıda belirtilmiştir;
- http://www.deu.edu.tr adresinden web sitemize giriş,
- “DEBİS” e gelerek “Kullanıcı” (öğrenci numarası@ogr.deu.edu.tr) ve “Şifre” (doğum tarihi GGAAYYYY şeklinde) yazılarak menüye giriş,
- Sol taraftaki menüde yer alan “Yeni Kayıt İşlemleri” adımı seçilerek bilgilerin girileceği
sahaya gelinir.- Burada sırasıyla;
• Genel Bilgiler
• Aile Adres Bilgileri
• Kimlik Bilgileri
• Eğitim Bilgileri
• Aile Bilgileri
yer almaktadır. Bilgi girişleri tamamlandıktan sonra son bir kontrol yapılarak kayıt onayı verilir
- Burada sırasıyla;
- Bilgi girişi işleminden sonra, yukarıda belirtilen gerekli belgelerle birlikte belirlenen tarihte ve yerde kaydınızı onaylatmanız gerekmektedir. Aksi takdirde kaydınız tamamlanmamış olacaktır.
Belge Teslimi:
E-Devlet üzerinden elektronik kayıt yapan öğrencilerin aşağıda belirtilen belgeleri 8 Ekim 2021 tarihine kadar Fakültemiz öğrenci işlerine teslim etmeleri gerekmektedir.
Kayıt İçin Gerekli Belgeler:
1. Lise diplomasının aslı veya onaylı örneği ya da yeni tarihli geçici mezuniyet belgesi. Aday ek puandan yararlanarak yerleştirilmiş ancak alanı diplomasında veya mezuniyet belgesinde belirtilmemişse, hangi okul ve alandan mezun olduğunu gösterir resmî belge. (METEM programlarından mezun olanların diplomalarında okul adı olarak, diplomayı düzenleyen merkezin adı yazılmaktadır)
2. 6 (altı) adet fotoğraf (4,5 cm x 6 cm boyutunda)(Son 6 ay içerisinde çekilmiş olmalıdır.)
3. Öğrenim ücretinin (İkinci öğretim programlarına yerleşen adaylar için) yatırıldığına ilişkin banka dekontu